Stagedagboek Costa Brava – In Lloret

Holaa,

Inmiddels zit ik alweer een paar dagen (in de regen:()in het appartement in Lloret de Mar!
Het is een mooi appartement op 10 minuutjes lopen van het strand :).

Vrijdag zijn Gaby en ik op excursie geweest naar Barcelona!!! We werden in de middag in Lloret opgehaald met de bus en daarna was het meer dan een uur rijden naar Barcelona. Aangekomen in Barcelona reden wij langs de Sagrada Familia en gingen we naar het stadion Camp Nou. Eerst even wat gegeten en snel in een half uurtje het stadion doorgelopen want de bus stond alweer te wachten… Daarna lekker geshopt in het centrum van Barcelona! Winkels genoeg! Na het shoppen werden we weer door de bus opgepikt en gingen we naar de fonteinenshow. De fonteinenshow was echt supermooi, met muziek van Freddy Mercury (Barcelona) en de Titanic.
Hierna zijn we met de bus terug naar Lloret gegaan, 3 kwartier geslapen en om 03.15 mochten Gaby en ik alweer vrolijk buiten klaar staan.

Om 04.30 zou onze Spaanse buschauffeur er moeten zijn zodat we de mensen in de hotels op konden halen. Dit was de eerste keer dat ik dat zelf moest doen, beetje jammer dat de buschauffeur er dus niet was!!! Na even gebeld te hebben bleek dat de chauffeur leuk ergens anders op ons stond te wachten. Uiteindelijk heeft de bus ons toch gevonden en konden we de mensen in Tossa, Lloret, Malgrat en Calella ophalen. Daarna gingen we naar het vliegveld in Barcelona en mocht ik mijn buspraatje houden. Op Barcelona de mensen ingecheckt en de mensen die aankwamen weer mee terug genomen en bij hun hotel afgezet. Gelukkig was de buschauffeur erg aardig, wist ie alle hotels zelf te vinden en sprak hij zelfs een beetje Engels (wat de meesten hier niet kunnen) en dus iedereen goed af kunnen zetten!

Daarna hebben we nog wat hotels in Lloret bezocht en moest ik weer op weg naar Tossa om daar mijn eerste welkomstcocktail alleen te doen. De welkomstcocktail was een groot succes; er kwam niemand opdagen want de recepties hadden onze welkomstbrieven niet uitgedeeld;). ´Gelukkig´ waren er wel nog 2 mensen die s ochtends de verkeerde koffer mee hadden genomen, de mochten met mij mee terug naar Lloret om deze weer om te wisselen. Was ik toch niet voor niks geweest :).

Vandaag is onze enigste vrije dag en hebben we lekker uitgeslapen, smiddags zijn we even in Malgrat geweest en toen het weer wat opgeknapt was naar het strand van Lloret geweest, een zure cocktail gedronken en nog even de winkeltjes in geweest.

Inmiddels is het weer gelukkig wat beter, en hopelijk bijft dat zo want morgenmiddag zijn we vrij.
Morgen heb ik mijn eerste hotelbezoeken in Tossa, Lloret en Blanes alleen :).