Stagedagboek Costa Brava – Nog 9 weken!

¡Holaaa!

Even weer een update vanuit het warme (30graden) Spanje!

Ik had beloofd wat meer te vertellen over de excursies die we zouden gaan maken, alleen hebben we in de tussen tijd geen 1 excursie kunnen doen omdat de excursie bedrijven ons niet in het hoogseizoen gratis mee willen laten gaan… dus dat wordt pas augustus/september… misschien wel binnenkort nog naar Waterworld 🙂

Wat wel nog spannend is om te vertellen, 2,5 week geleden heb ik mijn eerste echte Spaanse ongeluk gehad! Het zat er aan te komen, want alle andere stagiaires waren al een (paar) keer gevallen en ik kon natuurlijk niet achter blijven!
Ik zat ’s ochtends op de fiets richting mijn eerste hotelbezoek en zag plotseling een autoportier voor mijn neus openvliegen, en een paar seconden later lag ik op de grond onder mijn fiets :(. Vervolgens werd de Spanjaard wie z’n schuld het was boos op mij, en ben ik maar met mijn fiets aan de hand naar het hotel gelopen. Na mijn hotelbezoek daar sprong ik weer op de fiets om naar het volgende hotel te gaan, beetje jammer dat mijn fiets het toen dus niet meer deed!
Uiteindelijk Maarten gebeld en die was zo aardig om met de minibus naar mij toe te komen, heeft mijn fiets gemaakt:D (ketting lag eraf), croissantjes meegenomen :D, en mij naar St Susanna gebracht:D (wat mij een kwartier fietsen scheelde). Kortom…misschien moet ik dat vaker doen 😀 alleen dan zorgen dat ik geen schaafwonden, gekneusde hand / ei op mijn hand en blauw/zwarte/beurse arm er aan over houd!

Verder is afgelopen maandag mijn stagebegeleider van school O. Escobar langsgeweest om eens te kijken of alles wel goed ging. En alles ging goed dus hij kon zoals hij zelf zei “met een gerust hart weer naar huis:p”

Ook is het nu aardig druk geworden, op de aankomstdagen komt het zo wel eens voor dat ik om 06.00 aan het werk ben bij de bussen die aankomen, vervolgens naar kantoor ga, daarna gasten ophaal met de bus om naar het vliegveld in Barcelona te brengen, waarna ik de nieuwe gasten die net zijn aangekomen weer naar hun hotels ga brengen en dat ik aan het einde van de dag dus pas om 18.30 weer thuis ben! Best druk dus!

Gisteren mocht ik ook weer naar het vliegveld toe, om 03.30 mocht ik mijn bedje uit want om 04.25 zou ik opgehaald worden door de buschauffeur om de mensen op te halen. Op de heenweg ging alles goed, (behalve dat de chauffeur te laat was!) aangekomen op het vliegveld stond er een gigantische rij bij de incheckbalies, maar mijn gasten waren gelukkig zo slim om gewoon voor te dringen 😀 dus hoefde ik niet al te lang te wachten tot die door de douane worden :p.

Toen alle nieuwe gasten geland waren, ook die snel bij elkaar gevonden. (Ja ik sta de mensen met zo’n leuk bordje op te wachten!)
Vervolgens weer naar de bus toe, buschauffeur in de stress want…..de koffers pasten niet!
Ik minder in de stress “want de koffers passen toch wel” maargoed…dat maar niet tegen de chauffeur gezegt want die zag er niet al te vrolijk meer uit. Uiteindelijk paste alles toch (zie je wel) en konden we op weg.
Na wat spannende capriolen onderweg en nog meer gestress van de buschauffeur hebben we iedereen toch kunnen af zetten bij de hotels waarna de buschauffeur zijn excuses aanbood “hij was zo gestress want hij moest om 12.00 in Tossa zijn”….tja daar heb ik niks mee te maken ;), Spanjaarden…

Verder zijn de kroegentochten ook druk geworden, we hebben nu groepen van 100-120 mensen :D.

Vanaf dinsdag is het feest in Blanes (geen idee welk feest) en dan is er vuurwerk dus daar gaan we van de week even kijken en dan zal ik wel wat foto’s maken. Maar nu ga ik even boodschappen doen op zoek naar magnetron-maaltijden want ons gas doet het niet meer dus wij kunnen niet koken… (en niet -warm- douchen :()