Stagedagboek Costa Brava – Over 5 dagen naar huis

Hallo allemaal!!

Inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik een berichtje heb geplaatst maar nu dus alleen maar meer te vertellen en foto’s om te plaatsen!

Dit zal waarschijnlijk ook mijn laatste berichtje vanuit Spanje zijn want ik ben nu in mijn laatste week aangekomen. Zaterdag ga ik weer richting het koude (al is het hier ook behoorlijk afgekoeld) Nederland!

Maargoed, in iedergeval een update over wat er allemaal is gebeurt;

24 juli zijn we met de meiden naar de internationale vuurwerkwedstrijd in Blanes geweest. Eerst gezellig wezen eten op het terras van Cheers en daarna richting het strand van Blanes vanwaar het vuurwerk werd afgeschoten. Het was een wedstrijd waar in ongeveer 20 minuten verschillende landen tegen elkaar streden met het mooiste vuurwerk. Daarna naar de kermis van Blanes geweest en natuurlijk even in een attractie over de kop :).

7 augustus zijn we dan eindelijk weer eens een excursie wezen doen; de BeachParty. Deze excursie verkopen wij zelf ook en is speciaal voor jongeren. ’s Ochtends werden we met de boot opgehaald en naar een afgelegen strandje tussen Lloret en Tossa gebracht. Daar aangekomen mochten we de hele dag gebruik maken van alle waterattracties en eten (broodjes hamburger) en drinken (fris, sangria of bier) zoveel we wouden. De waterattracties bestonden uit een speedboot, watertrampolines, drijfvlotten, een banaan en de flyfish. Natuuuurlijk zijn wij op de flyfish geweest en er ook weer keihard afgevallen. Daarna nog op de bananenboot geweest (gelukkig wat rustiger), lekker liggen dobberen op de vloten en meegedaan met de sangria-(uh limonade)race.

20 augustus zijn we weer eens naar Blanes geweest. Eerst lekker gegeten bij Hotel Beverly Park en daarna naar………de Sky Rider! De Sky Rider is een soort van Bungy jump, alleen het verschil is dat je in een soort van “harnas” wordt gehesen en je líggend omhoog wordt gehaald en dus ook liggend naar beneden valt!
Gaby en Sarah wouden daar graag in en nadat hun samen geweest waren konden Jenny en ik natuurlijk niet achterblijven :D. Wij dus ook omhoog in ons prachtige harnas, en boven aangekomen mocht ik aan het touwtje trekken om ons te laten vallen! 50 meter naar beneden met 120 km per uur :D! Toen we eenmaal uitgeslingerd waren vroeg de medewerker van de Sky Rider of we meteen nog een keer wouden en voordat ik het wist had Jenny al JA gezegt en gingen we weer omhoog!! Boven aangekomen was het Jenny haar beurt om aan het touwtje te trekken waarop ik Jenny vroeg op ze heel even kon wachten. Vervolgens verstond Jenny niet wat ik zei (Jajaa!) en trok dus wél aan het touwtje…….! Met Jenny ga ik dus nooit meer ergens in ;).

De volgende dag gingen we weer op excursie, ditmaal de Jeepsafari. ’s Ochtends werden we opgehaald in de jeep door de gids, moesten we even verzamelen en daarna gingen we richting de bergen! De rit begon lekker rustig en we zaten eigenlijk wel lekker totdat de gids zei dat de weg iets ruiger zou worden. Hij beloofde zodra er een hobbel zou komen hij SAFARI zou roepen zodat wij ons schrap konden zetten. Uiteindelijk kwam het er op neer dat de gids 2 seconden van te voren riep SAFARI!!!!!!, wij ons vastklemden aan de Jeep, de gids het gaspedaal indrukte, wij door de jeep vlogen en de gids heel veel lol had!

31 augustus was het dan zover, de Snoeyink dames Daphne en Youssra uit Salou kwamen eeeeeeeindelijk deze kant op! In het begin van het seizoen ben ik een keer bij hun wezen logeren en zoals beloofd zouden hun ook een keertje bij mij komen slapen. Hun aangekomen in Pineda en ik me omgekleed van het werken zijn we even wezen kijken op de kermis van Pineda de Mar.
Daarna zijn we met de trein naar Santa Susanna gegaan, met Sarah en Jenny gegeten bij de Olala, cocktail gedronken bij de Maui en daarna uitgeweest in Malgrat. De volgende dag zouden we eigenlijk naar Marineland gaan maar dat ging helaas niet door dus hebben we lekker op het strand gelegen :). ’s Avonds de meiden weer uitgezwaaid en afgesproken dat we de week erop met alle Snoeyink meiden van de Costa Brava naar Salou zouden komen.

De week erop dus naar Salou geweest. We zijn wezen eten bij Grandcafé de Costa, uit geweest bij 2 Much en Snoepy’s. Op zondag zouden we eigenlijk naar Port Aventura (Pretpark) maar tegen de tijd dat we wakker werden hadden we daar geen zin meer in en zijn we naar het zwembad van de stagiaires van Solmar geweest.

4 september zijn we met de excursie Catamaran Cruise meegeweest. Begin van de middag werden we opgehaald met de Catamaran. Deze excursie wordt door dezelfde mensen als de Beach Party georganiseerd dus we gingen met de boot naar hetzelfde strandje toe. Hier bleef de boot een uurtje drijven en kon je snorkelen, van de boot springen, op watertrampolines, eten en drinken en wat ik het leukst vond; slapen en zonnen. Op de terugweg van de boot werd er door het animatieteam wat georganiseerd met muziek en dansen waarbij wij natuurlijk weer werden uitgekozen ;).

Afgelopen donderdag zijn we eindelijk naar Waterworld geweest. Hier hebben we het hele hoogseizoen mee gewachten omdat het dan te druk is in het park. In dit park zijn verschillende soorten glijbanen met en zonder bootjes, (golf)zwembaden, jacuzzi’s en natuurlijk plekjes om te zonnen. Het was die dag lekker rustig dus we zijn alle glijbanen en zelfs de Kamikace waar je van 80m hoog met 60km per uur naar beneden glijd geweest :D!

Afgelopen weekend hebben we Gaby haar verjaardag gevierd, zaterdag uit eten geweest bij ’t Hof in Lloret, daarna uit geweest bij The Box en Moby’s. De volgende dag gingen we met Gaby, Sarah Jenny en Gaby haar moeder & tante naar Barcelona. Daar aangekomen zijn we over de Ramblas richting de haven gelopen waar we hebben gewinkeld in het winkelcentrum bij de Haven van Barcelona. Na het winkelen zijn Sarah en Jenny naar huis gegaan en zijn ik, Gaby en haar moeder en tante opzoek gegaan naar de bus naar Park Guell. Na wat gezoek en gevraag hebben we de bus gevonden en gingen we op naar Park Guell!
Park Guell is één van de parken ontworpen door Guadi en is wat hoger gelegen in Barcelona zodat je een supermooi uitzicht over de hele stad hebt. In het park is een gedeelte met natuur en trappen en banken ontworpen door Gaudi, pilaren, banken, een trap en een grote salamander van ontelbare mozaïkstukjes. Na zo’n 1,5 gelopen en rond gekeken te hebben in het park zijn we weer terug naar het centrum van Barcelona gegaan en hebben wij de trein naar Blanes genomen waar we nog in een restaurantje Paella zijn wezen eten.
Kunnen onze collega’s ook trots op ons zijn want we hebben eindelijk een keertje Spaans gegeten!

Over 5 dagen zit het er dus weer op… inmiddels al een hoop dingen voor het laatst gedaan (laatste keer naar het vliegveld geweest, laatste keer de busaankomst gedaan (nooit meer zo vroeg opstaan:D).

Morgen maar vast beginnen met de koffers inpakken (stuk of 3 denk ik haha), vrijdag met het team uit eten en laatste keer uit in Malgrat en dan:

op naar de lange busreis terug naar Nederland…!