Reisdagboek Bali – Olifanten

Hoi allemaal,

afgelopen woensdag heb ik mijn laatste surfles gehad! We waren ditmaal met een hele grote groep van 14 leerlingen. 3 Dezelfde als gisteren (Singapore, Australie en Duitsland) en de rest kwam ook allemaal uit Australie. Ik had nog ontzettend last van spierpijn (en geschaafde benen, verbrande handen) van de vorige 2 lessen dus ik was blij dat we met zo’n grote groep waren want dan ziet de leraar het niet als je stiekem ff langer dan nodig op je board blijft liggen ;).

Ondanks de pijnlijke schaafwonden en spierpijn was het wel weer een leuke les. Ik heb geleerd om meer snelheid te maken en af te ” remmen”, hoe je golven op moet vangen als je het water in peddelt (al duik ik bij een hele hoge golf nog steeds gewoon van me plank af) en om een klein beetje te sturen! Na afloop van de les hebben we gezellig nagekletst en heb ik alle foto’s op cd ontvangen. Daarna omgekleed, gedouched en ben ik met een Australisch meisje nog wat wezen drinken en de rest van de middag heb ik lekker bij het zwembad gehangen :).

Gisteren ging ik dan eindelijk naar het Olifanten Safari Park! Ik zou tussen 8 en half 9 bij mijn hotel opgehaald worden dus na ontbeten te hebben zat ik braaf bij de receptie op de bus te wachten. Zoals verwacht kwam de bus natuurlijk te laat en uiteindelijk vertrokken we tegen 9en. Bijna de hele bus zat vol met Japanse jongeren en ik zat samen met 2 Duitse meiden die vanuit Australië een korte vakantie naar Bali hadden geboekt achterin de bus. Ik was blij dat ik van te voren een reispilletje in had genomen want de busrit leek af en toe meer op een achterbaan waarbij je maag letterlijk de lucht in vloog ;).

Na ongeveer 2 uurtjes kwamen we aan in het park in Taro en mochten we de olifanten voeren. Bij de parkmedewerkers kon je bamboe halen en deze aan olifanten geven. Echt grappig hoe ze met hun slurf al ruikend naar je toekomen op zoek naar de bamboe en deze zo snel mogelijk met hun slurf uit je handen trekken haha! Daarna hebben we nog even bij de babyolifantjes gekeken en vervolgens geluncht in het restaurant.

Na de lunch begon om 13:00 uur de show. De show werd verzorgt door 3 olifanten met hun trainers. Ze gingen o.a. basketballen, voetballen, mondharmonicaspelen en ons nat spuiten met water. Gelukkig duurde de show maar een kwartiertje want volgens mij zijn opgevangen olifanten niet bedoeld om de hele dag kunstjes te doen.

Daarna hadden we nog tijd om het park door te lopen maar aangezien de hele groep moe was zijn we direct naar de bus gegaan. Eenmaal in de bus lag iedereen binnen 10 minuten te slapen dus we waren lekker snel terug! Eenmaal terug in het hotel ben ik ook naar bed gegaan en heb lekker een eind-van-de-middag-dutje gedaan haha.

Vandaag heb ik besloten in het hotel bij het zwembad te blijven. De schaafwonden in mijn knieën zijn erg pijnlijk en door het vele lopen gisteren in het park kwam er allemaal vieze zooi uit… De boel dus maar weer goed uitgespoeld en ingesmeerd met Betadine en weer met pleisters bedekt. Hopelijk trekt het snel dicht! Zojuist (het is hier nu eind van de middag) van ik nog even naar Kuta gelopen. Daar heb ik wat souvenirs gekocht en na lang zoeken en veel navragen heb ik eindelijk het loket van Perama tours gevonden. Hun verzorgen een shuttlebus naar verschillende plaatsen. Ik heb voor morgenochtend 10 uur een shuttle richting Ubud geboekt.

Ubud is een kunstenaarsdorpje centraal gelegen in Bali. Voor wie de film ” Eat,pray,love” met Julia Roberts heeft gezien, dit is de plaats waar zij door de rijstvelden fietste! Wat ik morgen van plan ben is in ieder geval het Koninklijk paleis bezoeken, naar Monkey Forest, en natuurlijk naar de winkeltjes in Ubud zelf en de rijstvelden bewonderen! Om 18:00u moet ik de shuttlebus dan weer terug hebben dus we zullen zien of ik dit allemaal ga redden binnen de tijd…

In het internetcafe waar ik zit is het overigens bloedheet waardoor ik zo ongeveer van mijn stoel af drijf dus gauw weer ergens wat eten en morgen weer een nieuw verhaaltje ;)!