Reisdagboek VS – Van San Francisco, naar Yosemite en Death Valley

Hi guys!

Hier eindelijk weer een berichtje vanuit de VS. We hebben weer een hoop meegemaakt maar doordat we geen gratis wifi hadden konden we even niet op internet.

Woensdag konden we om 10.00 uur onze huurauto ophalen. Ondanks dat deze al gereserveerd was moesten we toch weer ruim een uur wachten. Balen, want nu konden we pas half 12 naar ons hotel in Mariposa rijden terwijl we dezelfde dag ook nog Yosemite wouden zien… Maargoed, eerst maar eens kijken hoe de auto werkt en hoe we heelhuids de stad uitkomen.

Het rijden met een automaat wende gelukkig best snel en al gauw reden we de stad uit. Na eerst een verkeerde afslag genomen te hebben (hahaha) wisten we toch de goede snelweg te vinden. Halverwege hebben we bij de Mac gestopt en daarna heeft Sandra verder gereden. Eenmaal aangekomen in Mariposa was het nog even zoeken maar na wat rondvragen was het motel dan eindelijk gevonden.

Helaas was het inmiddels zo laat op de middag dat een ritje naar Yosemite geen zin meer had. We besloten lekker naar het zwembad te gaan en even te relaxen. ’s Avonds hebben we een heerlijke burger in het hotel restaurant gegeten (die we natuurlijk weer niet op konden) en zijn vroeg gaan slapen. De volgende dag hadden we namelijk weer een druk programma: bezoek aan Yosemite National Park en rijden naar ons volgende hotel in Death Valley.

Om 6 uur stonden we op en hebben we ontbeten en onze koelbox nog even volgegooid met ijs. Hierna gauw naar Yosemite National Park. Gelukkig was dit makkelijk te vinden en waren we hier al gauw. Eerst hebben we bij het Visitor Center gekeken, hier buiten stonden we direct al oog in oog met een brutaal hertje! Hierna zijn we met een gratis shuttlebus door het park gereden. Als eerste zijn we uitgestapt bij de lage waterval. Daarna zijn we op aanraden van een Nederlands stelletje de “mist trail” gaan doen. Dit was een stijle wandeling omhoog welke we tot de brug hebben gedaan. Hierna weer terug naar dr auto want we wouden nog 1 van de uitzichtpunten bezoeken.

We zijn naar de “Tunnel View” gereden. Hier aangekomen hadden we een waanzinnig uitzicht over Yosemite!! Na wat foto’s gemaakt te hebben gingen we gauw door want we hadden nog een lange reis voor de boeg.

Onze route naar Death Valley ging via de Tioga road, de 395 en de 190. De Tioga Road was een super mooie (en lange, zeker als je weer een afslag mist haha) route. Dwars door de bergen die eerst nog groen zijn en steeds droger worden. Hierna moesten we nog een ontzettend lang stuk via de 395 en de 190. Wat duurde het ontzettend lang en het werd alsmaar later 🙁 .

We wouden toch wel erg graag vóór het donker in ons hotel zijn dus dit werd een race tegen de klok. Om 21.00 kwamen we dan EINDELIJK aan. Wat een rit! En wat was het om dit tijdstip nog bloedheet buiten. Ja hoor, we zitten in de woestijn: DEATH VALLEY here we are! Na het inchecken zijn we lekker gaan slapen.

Inmiddels is het ochtend en vandaag gaat onze reis weer verder. We hopen in Death Valley nog iets te kunnen zien (spookstadje ofzo) en daarna gaan we door naar Las Vegas! Even 2 dagen bij het zwembad relaxen en ’s avonds Las Vegas in.

Ik heb er zin in! VIVA LAS VEGASSS!