Reisdagboek VS – Grand Canyon en Lake Havasu City

Hi allemaal,

Eergisteren zijn we vanuit Monument Valley naar de Grand Canyon gereden. We waren vroeg op en kwamen lekker al begin van de middag bij de Canyon aan.. Eerst hebben we nog een stop bij “Little Colorado” gemaakt. Hierna hebben we onze reis vervolgd. Onze route voerde ons langs de “South Rim”. Als eerste zijn we bij “Desert View” gestopt, hier staat een uitkijktoren vanwaar je een heel goed uitzicht over de Canyon hebt. Hierna hebben we nog een aantal stops gemaakt bij o.a. Grandview point.

Bij alle uitzichtpunten kun je wat informatie vinden over de Grand Canyon. De meeste van deze punten zijn omheind met een stenen muurtje, maar wat natuurlijk veel leuker is dan bij dit muurtje te blijven staan is om er overheen te klimmen 🙂 . Zo gezegd zo gedaan, ben over het muurtje heen geklommen en een stukje naar beneden geklauterd (ik was niet de enige hoor). Helemaal tot het randje, dan even naar beneden kijken en de armen wijd; dat is pas spectaculair uitzicht!

Je kunt ook hikes helemaal naar beneden de Grand Canyon in doen. Omdat wij het vanaf de verschillende punten goed hadden gezien en maar 1 dag hadden besloten we door naar het hotel in Grand Canyon Village te gaan. Hier aangekomen bleek dat er geen zwembad was ( 🙁 ), geen ontbijt inclusief ( 🙁 ), en geen airco op de kamer ( 🙁 ) en een tv uit het jaar 0… Na een warme nacht de volgende ochtend gauw weer weg dus.

Begin van de middag kwamen we aan in Lake Havasu City. We konden gelukkig direct inchecken. Hierna hebben we onze bikini’s aangetrokken en zijn direct het rustige zwembad ingedoken. Het was echt heet (40 graden) en zelfs het zwembadwater was lauw. Omdat het rustig was raakten we gauw aan de praat met andere gasten. Die verbaasden zich erover dat we nog zo jong zijn en alleen met de auto durven te reizen ;). Ook hebben we een hoop tips gehad voor in Los Angeles.

Vandaag laten we Lake Havasu City voor wat het is (we hebben hier niets bezocht) en gaan we eindelijk naar Los Angeles! Eindelijk niet meer met die stomme koffer sjouwen, eindelijk onze kleding uit kunnen pakken want dit is onze eindbestemming! Universal Studios, Hollywood, Beverly Hills, Walk of fame, Rodeo Drive, Santa Monica beach we hopen het allemaal nog te kunnen zien want dinsdag vertrekken we alweer naar huis!